3.5.2012

Something I like

Olá! Allergia puskee kovaa vauhtia ja niiskutan kuin viimeistä päivää. Tänään kävin sitten ostamassa allergialääkettä... Enhän mä ole yrittänyt ostaa niitä kuin viitisen vuotta. Joka kevät on muka tärkeempää tekemistä kuin poiketa apteekissa. Uu ja olin tänään ahkerasti töissäkin! Oli kyllä kamalin työpäivä aikoihin: eräässä kohteessa oli kuivunuttua oksennusta vessassa, hometta jääkaappi täys ja kaiken kukkuraksi kuolleita jauhotoukkia (tai mitä ne ikinä onkaan) yhdessä kaapissa. Yäääk. Ainoa motivaattorini oli raha, joten taisin ehkä lauleskella "I wanna be a millionaire, so fucking bad..." :D

Niin, mutta juu tosiaan tästä postauksesta. Oon pari edellistä kertaa lätännyt vain kuvia, kun en jaksa kirjoittaa mitään. En nyttenkään keksi sen kummoisempaa kirjoitettavaa, joten päätin sitten listata muutamia lemppariasioita :)

 Lempi....

...kukka
Gerbera! Ai vitsi mä oon niin rakastunut näihin <3 Näitä on vielä kaikissa ihanissa väreissä, mä tykkään oikeestaan kaikista.. Kakslahkeiset: kannattaa ottaa neuvosta vaari ja antaa mulle tarvittaessa ruusun sijasta tämmönen ;D Vitsi vitsi.. 
Googlesta
...ruoka
Mummon nyppykastike eli oikea vanhanajan jauhelihakastike. Omnom tätä voisin syödä elääkseni. Hmm..en oo vielä kertaakan kokeillut ite tehdä sitä.. Mut toisaalta musta kyl vähän tuntuu, ettei Mummon tekemää voita kyl mikään!

...tv-sarja
Tämä oli vaikea, mutta päädyn lopulta Houseen. House on vaan niiiiin mahtava, Hugh Laurie tekee niin loistavan roolisuorituksen ettei mitään rajaa. Käsikirjoituskin on hyvä, vaikka välillä menee kyl vähän hermot.. Mutta voi House. 


...leffa
Tää oli vaikea! Mä tykkään oikeestaan kaikista leffoista, jotka oon nähnyt. Täytyy siis valita tän päivän fiiliksen mukaan ;D Ja tänään tekee mieli sanoa lempileffaksi Stand by me. Se on vaan niin ihana, en oo muuten nähnyt sitä aikoihin! Omg.


...makeinen
Koska olen ikuinen herkkuperse, niin pitäähän mun kertoa mun lempparimakeinen. Oikeesti mä tykkään kaikesta, mut jos rajaan taas vaikka irtokarkkeihin, niin mun ehdoton lemppari on ne punaiset apinat <3

...biisi
Tämän hetken lempparibiisi on Train -Drive by. Tuitui siinä kunnon hyvän mielen biisi!


...valokuva itsetäsi
Mä ja Aino oltiin kuvailemassa viime kesänä mulle uutta profiilikuvaa ja tämmönen saatiin aikaiseksi pellolla. On niitä muitakin lemppareita, mut tää on iha ylitse muiden!

...juoma
Alkoholillinen vai non-alkoholillinen? No jos aloitetaan ihan alkoholittomista niin sanoisin kylmä appelsiinimehu. Ja mitä alkoholiin tulee, oon ihan rakastunut Absolut Rioon, joka surukseni loppui eikä sitä myydä kuin Brasiliassa :C Snif.

...koru
Mun Pimenta-nilkkakoru! Siitä on jo lähtenyt irti ainakin kaksi  lasichiliä, koska se tippui São Paolon lentokentällä lattialle. Se oli silloin mun ranteessa :C Ja siitä näyttävästi meinaa katketa lisääkin. Siksi en käytä sitä usein.

...vaatekappale
Ehdottomasti Rotta eli mun Brasiliasta tuotu hattu. Rotta-nimen se on saanut siitä, että portugaliksi o rato (lausutaan kuin hattu) tarkoittaa rottaa. Joteen hattu on rotta, makes sense :D Ja kuvassa oleva punanen tuubitoppi olis kyllä seuraava vaihtoehto, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla!

...piirroshahmo
Mä en vaan osannut päättää kahdesta sitä toista! Wall-e ja Robin Hood on ikuisia suosikkeja. Robin Hood ehkä ansaitsis ykkössijan, koska se on ollut mun lemppari pienestä pitäen.


...kirja
Apua! Ääää mikä niistä ihanista kirjoista on lemppari? Hmmm.. Oon lukenut niin monta hyvää kirjaa, että on vaikea päättää. Sanonpa kuitenkin nyt  19 minuttia ja Sisareni puolesta.. Molemmat on Jodi Picoultin teoksia. 19 minuuttia kertoo fiktiivisestä kouluammuskelusta ja kirjastta käydään tapahtumaa edeltäviä ja sen jälkeisiä hetkiä eri henkilöiden näkökulmasta. Hahmot ja tapahtumat kuroutuivat hienosti yhteen ja Picoultilla on tapana vetää matto jalkojen alta juuri silloin, kun luulit tietäväsi jo kaiken. Sisareni puolesta on teos kahdesta sisaresta, joista toisella on leukemia ja toinen on tavallaan synnytetty kudos- ja veripankiksi. Suosittelen lämpimästi ottamaan selvää näistä teoksista!




...vuodenaika
Kesä <3 En voi sille mitään, mut aurinko ja lämpö ja kaikki kivat kesäjutut on ihan parhaita ikinä! Oi kesä, tule jo!

Niin, että tällästä tällä kertaa. Huomenna olis tarkoitus lähteä mökille kouluporukan kanssa, joten sunnuntaina ehkä sit seuraavan kerran. Ehkä. Yritän salakuvata mökkielämää, mutta epäilen, etten kuitenkaan kuvaile. Mutta yritys hyvä kymppi, eiks ni? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti