30.8.2011

Tampere vs. Jyväskylä


Olen hukassa. Eksyksissä. En tiedä mitä haluan, en tiedä mikä on parhaaksi minulle. En osaa päättää haenko ensisijaisesti Tampereelle vai Jyväskylään.



Pari kuukautta olen elänyt siinä ajatuksessa, että haen ekana Jyväskylään. Haluan pois Tampereelta - oon kuintekin asunut täällä koko elämäni. Tunnen Tampereen liiankin hyvin eikä täältä enää meinaa löytyä paikkaa, jossa en olisi jo käynyt. Jyväskyläs olisi mukavaa vaihtelua ja se on ihanan vieras kaupunki mulle. Lisäksi Jyväskylässä on kivoja ihmisiä, joten ei tarvitsisi olla ihan yksisteen vieraassa kaupungissa. :)

Mutta eilen treenien jälkeen aloin miettimään, haluanko sittenkään lähteä Tampereelta. Suurimmaksi osaksi murehdin capoeiraa: pärjääkö meidän piskuinen yhdistys ilman mua? Pärjäänkö mä ilman CBV Tamperetta? Ja ne meidän lapsicapoeiristat on vaan niin ihania! Ei niitä voi jättää :(

Eihän tietenkään ole varmaa, pääsenkö opiskelemaa yhtään minnekkään. Voi olla hyvinkin mahdollista, että jään vielä kevääksi Tampereelle tekeen töitä ja poteen tylsyyttä. Mutta aina pitää varautua kaikkeen, joten täytyy tätäkin pohtia tarkoin. Halunko muuttaa pois Tampereelta vai haluanko jäädä kotikapunkiini?


Kaipaan vaihtelua. Kuten jo sanoin, tunnen Tampereen kuin omat taskuni. Joka kolkka on tullut tutuksi monen muuttamisen jälkeen. Siispä Jyväskylä olisi mainoa tilaisuus pyyhkiä Mansen pölyt harteilta ja aloittaa kuuluisalta puhtaalta pöydältä.

Mutta mitä enemmän mietin pois lähtemistä sitä enemmän katselen Tampereen maisemia haikein silmin. "En näe tätäkään Jyväskylässä..." tai "Siellä ei asiat oo näin..." Tampereella asuvien ystävien seurassa en lakkaa pohtimasta tulisiko heitä liian ikävä. Treeneissä mietin, pärjäävätkö nämä ihmiset ilman minua. Muutamaan päivään päässäni ei ole liikkunut muuta kuin "Tampere vai Jyväskylä? Tampere vai Jyväskylä?" TÄSSÄHÄN TULEE HULLUKSI.

Turvauduin viime hetken hädässä Facebookiin ja pistin gallupin pystyyn. Tulokset:

TAMPERE 9
JYVÄSKYLÄ 8
epämääräisiä vastauksia 4

En ole vielä päätynyt lopulliseen tulokseen. Saa nähdä mitä hakupapereihini pistän ;)





1 kommentti:

  1. Jyväskylässä on ainakin hulluja ihmisiä. ;) En voi sanoa että se ainakaan huono valinta olisi. Jyväskylä on hyvä kaupunki, mutta niin on Tamperekin.

    Parhaat kokemukset löytyvät tuttujen polkujen ulkopuolelta.

    Hae mitä haet mutta hae niin kuin oma sydämesi kehottaa.

    terv. Paz

    VastaaPoista