11.9.2011

pää-tös/tös-pää/pää-pää/tös-tös

Elämä tuo mukanaan joskus paljon vaihtoehtoja tulevaisuudelle. Koskaan ei ole vain yhtä oikeaa ratkaisua, mutta jotkut ratkaisut tuovat ensin vaikeuksia. Mutta mistä tiedän, mikä vaihtoehdoista on suopein ja paras minulle? Niinpä, en mitenkään.



Puhuin aiemmin siitä, etten osaa päättää Tampereen ja Jyväskylän välillä. Silloin suunnitelmani oli hakea hoitoalaa kätilöksi, sairaanhoitajaksi tai terveydenhoitajaksi. Nyt ovat suunnitelmat (taas) muuttuneet: hoitoala ei ole ehkä ihan se mun juttuni, mutta sosiaaliala on. Joten haenkin sosiaalialaa siitä huolimatta, etten voi sitten hakea Jyväskylään tai Tampereelle.

Kaikki lähti siitä, kun mietin tänään mihin muihin kaupunkeihin voisin hakea, koska mikä tahansa kaupunki ei kelpaa mulle. Tai no kelpaa, mutta... Mulle kelpais vaikka Nuorgami, jos siellä olis Boa Vontade. Mut ei niin ei. En vaan pysty vaihtamaan capoeiraryhmää johonkin muuhun, vaikka niissä ei varmastikaan ole mitään vikaa. Mutta Boa Vontade on...mun koti, oon kasvanut siellä viimeiset kolme ja puoli vuotta ja viimeinen vuosi (,kun oon virallisesti kuulunut tähän perheeseen) on ollut sanoinkuvaamattoman sanoinkuvaamaton!

Takaisin siihen, kun mietin eri kaupunkeja. Lähdin etsimään Jyväskylän, Hämeenlinnan ja Tampereen lähellä olevia kaupunkeja. Sopivan koulun ja alan löydyttyä katselin hieman VR:n sivuilta, paljonko maksaa junamatka ko. kaupungista lähimpään Boa Vontade -kaupunkiin. Tämä vaihe karsi aika monta hyvää vaihtoehtoa pois, koska en olisi valmis maksamaan yli 20€ yhden illan aikana junamatkoihin.


Mutta koska sosiaalialaa on lähinnä nyt vain Lahdessa ja Helsingin seudulla, niin ei mulla taida olla muuta vaihtoehtoa, kun hakea Helsingin suuntaan ja Lahteen. Pääkaupunkiseutu ei kyllä ihan hirmuisesti houkuta, mutta en oikein voi muutakaan. Enkä edes tiedä pääsenkö mihinkään opiskeleen, mutta en halua tehdä "väärää päätöstä" ja hakea vain Jyväskylään, koska se on kiva kaupunki. Siispä mua kutsuu varmaankin Etelä-Suomi. Hiphei ?/!

Nyt ryntään pelaamaan Epic Mickeyä ja jätän tämän huomenna alkavan haun Esan hoidettavaksi. Ole hyvä, Esa!


☻/
/▌
/ \
Tässä on Esa. Esa on vittu supermies.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti