20.10.2011

4 Oikotie ja sienet

Eilen jo kävelin Tesomäjärven rannalla ja kirosin kameran puutetta. Tänään sit raahasin sitä kuvamasiinaa töissä ja töiden jälkeen kävelin Tesomajärven kautta kotiin. Hieman innostuin kuvaamaan, kunnes patterit alkoivat loppua enkä tietenkään muistanut ottaa mukaani varapattereita.. Virheistään oppii!




 Innostuin kuvaan sorsia, jotka olivat turvallisen kaukana kuvauspaikastani. Tosin sorsat alkoivat kerääntyä mun luo liian epäilyttävästi, joten karkasin (onpas tyhmä sana, onko se edes oikea sana?) metsään. Mutta eipä se loppujen lopuksi edes auttanut..


Kukakohan on tuonkin tuohon kirjoittanut? ;)


Kyllä oli sen verran lihavia sorsia, ettei tuota kylttiä kukaan tottele... -.-


Odotin kovasti näkeväni Läski-Ossin - oravan, johon törmäsimme eilen Kampisen kanssa. Se oli niin kesy ja läski orava, että halusin innolla kuvailla tätä. Totuus oli kuitenkin karumpi: ensin se söpösti rapsutteli itseään ja minähän napsin kuvia. Sitten siirryin hieman kauemmaksi, etten olisi pudonnut ojaan (kuvausasentoni tosiaan oli hieman vaarallinen). Orava kuitenkin seurasi kauheella vauhdilla mua, mutten edes välittänyt siitä, sillä keskityin kameran asetuksien muuttamiseen. Tällä välin orava oli tullut turhan lähelle mun kättä ja kun nostin katseeni kamerasta, näin oravan, joka oli näykkäistä sormestani! Aijai, onneksi on nää capoeirista hyperrefleksit (nehän ei siis ikinä reeneissä näy, mutta tässä on todiste niiden olemassaolosta!!!) enkä sitten saanut oravaa sormeeni. Pelästyin ihan järkysti ja miltein juoksin pois paikalta. Ja niitä oravia oli lisääkin! Apua. Tässä hieman kuvamaterilaaria, kun orava olis vielä söpö. Ja viaton.




 Selvisin ehjin nahoin kotiin sukat hieman märkänä. Olin suunnitellut tän päivän niin, että teen kaikkea kivaa kuten luen kirjaa ja opiskelen portugalia ja sit kirjoittelen blogiin. Ja iskäkin tuli asentaan mulle tikipoksin! Nyt kattelen täälllä Salkkareita :D



Meille vai teille?


Takaisin lukemaan Sormuksesta! Toivottavasti Aragorn ilmaantuu uniini... :P

2 kommenttia:

  1. "Você vai para a sua e eu para a minha". Vai mitenhän se menikään. En luntannut kirjastani! Opiskeletko portugalia itseksesi vai jossain ryhmässä? Minä aloitin tänä syksynä kansalaisopistolla. Puolet kurssilaisista on meitä capoeiristoja... :D

    VastaaPoista
  2. Mää luen ihan itsenäisesti, kun mun mielestä siellä opistolla (ainakin meillä päin) edetään mun innostukselle (ja oman oppimisen edellytykselle)liian hitaasti.. Kävin siis yhden syksyn työväenopistolla lukemassa, mut lopetin kuiteskin. Nyt hirvee spurtti käynnissä, että ehtii joulukuuksi oppimaan jotain :D

    VastaaPoista