13.12.2011

Siellä on koti ja siellä on peti ja peikolla pehmoinen olo

Kirjoittajan blokkihirviö iski, joten julkaisen tämän kauan luonnoskansiossa olleen kirjoituksen. Kyllä, en tylsempää aihetta keksinyt, mutta mulla on nyt tylsää, joten voivoi. Väsäsin hei hienon kartan Google Mapsin ja Paintin avulla:


Siinä on mun kymmenen kodiksi nimittämääni paikkaa! On toi Tampere tullut tutuksi ja Kangasallakin (taipuuko se noin?) on tullut pyörittyä. Mutta kerron hieman muistoja kustakin kodista.

Koti 1: Niemi
Tonne mut vietiin sairaalasta sitten. Asuin äiskän, iskän ja iskän vanhempien kanssa kivassa omakotitalossa. Meidän kanssa asui myös Tekla-koira ja kilpikonna (valitettavasti en millään muista sen nimeä). Mummu ja Vaari asui yläkerrassa ja me sitten vallattiin se alakerta. Vaarilla oli sen työjuttuja (en oikein itekään tiedä mitä se teki työkseen, mut sillä oli paaaaaaljon karkkia ja sit se kävi paljon tukussa) alakerrassa. Me muutettiin tuolta pois, kun mä olin täyttämässä viisi vuotta. Muuton syytä mä en muista.

Koti 2: Laattapolku
Muutettiin Hervantaan, ihan mun tädin viereen. Asuttiin jossain kerrostalossa, en kyl tosin pysty sanomaan mikä niistä taloista se on. Me asuttiin siinä aika vähän aikaa, koska mä en todellakaan muista juuri muuta kuin Jullen ristiäiset ja joulun vuonna 1997. Mä muistan, että mulla oli senaikainen Tamagotchi :D Se oli joku koira ja se kuoli, kun unohdin ruokkia sitä :'D Heh. Muutettiin ehkä puolen vuoden päästä pois tuolta.

Koti 3: "Pena"
Pena on siis lempinimi sille kadulle, jonka varrella asuttiin. Täällä me asuttiin vuodet 1998-2001 eli ehdin aloittaa koulun Koiviston koulussa. Kaupunginosa oli tällä kertaa Veisu ja asuttiin rivitalossa. Mun bestis oli Jenna-Mia ja se asui melkein meidän naapurissa - meidän kotien välissä oli vai yksi talo. Meidän pihoilla oli kaks sellasta isoa puuta, joissa me usein leikittin. Toisessa leikittiin vähän enemmän, koska sieltä ei kukaan tullut hätistään meitä pois. Sen puun nimi oli Leppispuu, koska siellä oli paljon leppäkerttuja :) Ja mä muistan, että leikittiin paljon päiväkodin pihassa (ja mun suosikkijuttu oli kävellä pitkin sitä aitaa ja tasapainoilla :D ) tai sit Alapuistossa. Alapuiston vieressä virtas isohko joki, johon oli ehdottomasti kiellettyä mennä leikkimään. No arvatkaas, tehtiinkö me majoja sinne? Ahihii, silloin tehtiin vielä majoja! <3 Voih, tuolta on ihan sairaasti muistoja :))

Koti 4: Epilä
Täällä me asuttiin vuoden verran eli kävin kolmannen luokan Harjun koulussa. Asuttiin kivassa luhtitalossa ja Jessikin oli jo syntynyt. Täältä mulla ei oo ihan hirveesti muistoja, semmoisia sekalaisia vain. Mutta täällä mä tutustuin ensimmäisen kerran Lauraan, koska me oltiin samalla luokalla :)

Koti 5: Suorama
Kangasalla me asuttiin kans vuoden verran. Asuttiin keltaisessa paritalossa aika lähellä Tampereen rajaa. Mun bestis tuolloin oli naapuritalon Jenna ja me haluttiin uskoa, että olis mahdollista päästä myöskin Tylypahkaan, koska me oltiin Harry Potter -faneja. Mun lempinimi oli Minimega (Hesburgerin aterian mukaan :D), koska meidän pihoilla asui kolme Jennaa ja niille piti keksiä lempinimet. En tykännyt Minimega-nimestä, mun mielestä se oli tyhmä eikä sopinut mulle ollenkaan.

Koti 6: Leinola
Yh, täältä mieleen tulee ensin vain huonot muistot ja sitten vasta ne hyvät. Palattiin siis takasin Tampereelle ja muutettiin Leinolan rivitaloihin. Täällä me asuttiin joku 2½  vuotta. Yhdistän tän kodin aina koulukiusaamiseen ja kaikkiin kuolemiin ja sairauksiin, sillä uutiset Vaarin kuolemasta ja äidin sairaudesta kuultiin Leinolassa asuttaessa. En siis vaivaudu muistelemaan mitään kivaa.

Koti 7: Poliisikoulu
Iskä on tosiaan töissä Poliisikoululla (ei poliisina!) ja saatiin sitten muuttaa Poliisikoulun alueella oleviin rivitaloihin. Siellä oli mukavan turvallista asua, mutta se talo olikin ihan hirvee. Seinien välissä juoksenteli päästäisiä ja lopulta niitä alkoi olla meillä sisälläkin. Muistan sen, kun löysin vaatekaappini ylähyllyltä papanoita ja voin kertoa, että aukasin vaatekaappini joka kerta kättä pidemmällä esineellä :D Niin ja kerran päästäinen oli keittiön roskiksessa, kun olin viemässä sinne jotain. Yääk. Poliisikoululla me asuttiin kolmisen vuotta. Täällä tunsin itseni hirveän yksinäiseksi, koska mulla ei ollut juuri kavereita ja kävin koulua Kalevassa enkä Hervannassa.. Mut onneks oli ripari ja sit tutustuin Saanaan :)

Koti 8: Opiskelijankatu
Ei kyllä kauas muutettu, kun muutettiin melkein viereiselle kadulle :D Tää on kyl näistä kaikista kodeista kamalin, koska se oli Hervannan kerrostaloasunto ja siellä oli ennen meitä asunut joukko nuoria opiskelijapoikia. Eli se oli ihan kamalassa kunnossa, kuten osattiinkin epäillä. Mutta me saatiin siitä erittäin viihtyisä koti aikaiseksi, mutta asuttiin silti tuolla vähän reilun vuoden verran. Ja meidän olkkari oli tosi kiva tuolla, koska toisessa seinässä oli tiilitapetti ja toisessa oli punanen tapetti + meidän äiti rakastaa punasta :)

Koti 9: Vuohenoja
Tänne me muutettiin vappuna 2010. Mä muistan, kun menin porukoiden kanssa kattoon tätä asuntoa ja oltiin aika epäileviä, koska talo näytti ulkoa ihan kamalalta. Mutta me päästiin vain eteiseen asti, kun mä sanoin äiteelle: "Otetaan tää!" Ja sinne sit muutettiin paritalon toiseen puoliskoon. Porukat asuu tuolla vieläkin, mutta ite asuin tuolla lokakuuhun 2011 asti, kunnes..

Koti 10: Tesoma
...muutin omilleni tänne Tesomalle. No täällähän ehdin asua 2½ kuukautta ja oon kyl tykännyt kovasti asua täällä. Meluaviin naapureihinkin tottuu ajan myötä. Ja yksin asuminen on ihan jees, kun olin kotonani linnoittautunut omaan huoneeseeni, jos olin edes kotona. Tosin yksin muutettuani musta on tullut hirveä kotihiiri, kun en jaksa/halua lähteä täältä mihinkään ellei olis pakko. Onneks on kavereita, jotka haluaa jostain syystä aina nähdä, niin saan syyn lähteä pois täältä.

Yhdestoista koti sijaitsee sitten Riihimäellä. Torstaina alkaisi muuttourakka ja mua jänskättää ihan sikana! Hihihii.Tää muutto onkin sitten mun kymmenes muutto huhhuh. Oon kyllä ehtinyt muuttaa pienen elämäni aika aika monta kertaa. Se on vaikuttanut muhun mm. siten, etten edes oikeastaan viihdy kauaan missään kodissa, kun on tottunut vaihtaan maisemaa parin vuoden välein. Tosin muuttot saa nyt tän jälkeen rauhoittua, koska mäkään en enää jaksa muuttaa koko ajan. Anteeksi Riihimäki, saat katsella mun pärstää vielä hetken aikaa..

Pahoittelen tylsää aihetta, mutta mun teki niiiiin mieli kirjoittaa tänne jotain enkä sit keksinyt mitään säädyllistä aihetta.. Mutta ens kerralla taas ehkä jotain hieman kiinnostavampaa...?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti