26.11.2011

Sisar Hento Valkoinen

Lähes kaikki on lukenut varmaan Facebookista tän, mutta koskan blogiakin pitää päivittää, kirjoitan asiasta myös tämän lähteen kautta. Pääsin nimittäin Hyvinkään Laureaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi!

Perjantaina julkaistiin valinnat netissä. Jouduin tosin kitumaan ensin työpäivän ja sitten rokotuksen ajan, että pääsin porukoiden koneelle katsomaan tuloksia (menin siis käymään kotikotona suoraan töistä ja rokotuksesta).. Metropoliaan en päässyt enkä Lahteen. Laurea ei puolestaan julkaissut tuloksiaan netissä, vaan postitse. Vidu. Ehdin sitten jo vetä johtopäätöksiä siitä, etten päässy edes Laureaan opiskelemaan.

Kotiovelle oli tipahtanut Laurean kirjekuori, jonka avasin innotustuksesta täristen. "Kauhee nivaska näitä papereita.." sanoin puhelimessa olevalle ystävälleni. Tälläinen lappu sitten pyllähti käsiini:



Mä olen nyt opiskelija! Oon niin onnellinen :) Hypin kotona varmaan puoli tuntia innostuksesta ja alakerran naapurit varmaan tykkäs.. Mut en olis kyl millään uskonut, että olisin päässyt tonne Hygeen, koska ton pääsykoeaineiston luin junassa matkalla Hygeen (tosin se itse kirjallinen koe meni kyllä hyvin mun mielestä) ja se yksilöhaastattelu tuntui menevän päin persettä. No ei se sit mennytkään niin huonosti, kun luulin :) Ja ylitin pisterajan aika hienosti: 72 pistettä alin ja mun omat pisteet 77! Olis vaan kiva tietää, että mistä noi pisteet tuli.

Aluks luulin, että elämä menee taas ihan sekavaksi sopaksi, koska asuntokin pitäis hankkia ja kaikkee shaibaa. Mut tänään tuli tieto, että mulle on varattu asunto Hyvinkäältä yhdestä soluasunnosta Hygen keskustasta.. Ohhoh. Oon niin yllättynyt, että tääkin asia hoituu kans ihan vaivattomasti, ei näin voi käydä.

Nyt on vihdoinkin semmonen fiilis, että kaikki muuttuu hyväksi, myös mun päänsisäiset ongelmanit ynnä muut kurjat jutut. :) Oon niiin onnellinen, vaikka toisaalta mua harmittaa se, että perhe ja kaikki ihanat ystävät jää Tampereelle enkä mä tiedä, miten mä selviän ilman niitä.. No ehkä mä selviän, oon jo iso tyttö!

Mut huomenna meen ehkä kattoon sitä asuntoa Hygeen ja sit kirjoitankin jo sopimusta! Ohhoh.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti