6.12.2012

#4-6 Kolme yhden hinnalla

Oho heti alkuun piti sitten katkaista päivittäinen päivittäminen... Tekevälle sattuu ja ihminen on erehtyväinen. Kuitenkin ynnään tähän yhteen tekstiin kolme "luukkua"! Kaksi - eiku kolme - kärpästä yhdellä kirjoituksella!

Luukku nro 4

Nyt on toiset pyöreet täytetty, onneksi olkoon minulle! Teinivuodet on olevinaan nyt ohi, mutta Peter Pan -syndrooman myötä en kasva kyllä koskaan aikuiseksi. Onneks ei ole aina ihan pakko..

Kymmenen vuotta sitten olin innoissani, kun täytin pyöreitä. Muistan suunnitelleeni jonkinlaista mittaria, jossa oli pylväsdiagrammimaisesti kymmenen pylvästä edustamassa kutakin kymmenikköä. Joka vuosi värittäisin aina vähäsen yhtä pylvästä. Kymmenen vuotta sitten täyteen olisi tullut ensimmäinen pylväs, tänään täyttyisi toinen. Vuonna 2002 en tiennyt vielä mistään mitään enkä kyllä tiedä nyttenkään. Mutta kymmenen vuoden aikana on sattunut ja tapahtunut kaikkea, joten väkisinkin tietoa on päässä enemmän kuin pikku-Pimentalla.

Google

Kymmenen vuoden aikana:

  • Oon suorittanut ala-asteen, yläasteen ja lukion.
  • Oon siivonnut työkseni viisi vuotta. 
  • Capoeiraa harrastellut viitisen vuotta. 
  • Aloittanut teatteriharrastuksen ja kahdeksan vuotta myöhemmin lopettanut sen. 
  • Elämä on potkinut päähän rakkaiden menettämisellä ja vielä rakkaamman ihmisen sairastumisella. 
  • Olen kerryttänyt itsetuntoa pakkaslukemista leutoon ilmastoon. 
  • Moni ihana ihminen on tullut osalliseksi mun elämään. 
  • Löysin alan, joka kiinnostaa ja innostaa mua.
  • Koulukiusaamisen aiheuttamat haavat ovat melkein kadonneet. 
  • Muutin omilleni vieraaseen kaupunkiin.
  • Olen oppinut elämään elämääni juuri niin kuin itse halua ja juuri sellaisena kuin itse tahdon olla. 

Luukku nro 5

Olen sitä mieltä, että blogin on jotenkin uudistutava ja pian. Blogin nimi on hätäiseen päätetty ja bannerikin on tylsä omasta mielestäni, vaikka ketut ovatkin suloisia. Sisällöllisestikin blogin pitäisi muuttua, mutta siihen lupaan tehdä muutoksen vuoden vaihdoksen jälkeen, koska uusi vuosi tuo mukanaan uusia kuvioita ;-) Oon kauankin miettinyt uutta sopivaa nimeä blogille. Pitkän ja tuskallisen mietinnän/etsinän jälkeen löysin omasta mielestäni kivan ja sopivan nimen. As I see it on nykyään With little natural me! Nimi löytyi Disneybiisien sanoja katsellessa. Alkuperäisessä lyriikoissa sanotaan "with little natural you", mutta korvasin you-sanan me-sanalla, sillä se ehkä sopisi paremmin. Miksi se nimi? En tiedä onko tämä nimi edeltäjäänsä parempi, mutta mielestäni tämä kertoo paremmin siitä kuka olen ja millä mielellä päivitän blogia. Olen pieni ihminen tässä maailmassa enkä voi olla muuta kuin mitä olen. Mitä mieltä olette? 

We<3it
Ps. Bannerin söppänä chilikuva on täältä <3
Luukku nro 6


Hyvää Itsenäisyyspäivää Suomi! 95-vuotta on kunnioitettava ikä. Olen itse ylpeä maamme historiasta, mitä tulee itsenäistymiseen. Sodat vähittiin, mutta itsenäisyys saatiin. Sotakorvauksia maksettiin suomalaisessa sisulla. Nyt riittää romanttinen hömpöttäminen! Piirsin tylsyyttäni pientä ajatuskartta/kollaasia Suomesta. Se ei oo hienoin eikä todellakaan valmis, mutta tuohon asti riitti hermot ja taidot. 

  • Angry Birds: Itse en henkilökohtaisesti välitä konseptista, mutta olen iloinen, että Suomi on pelimaailmassa jollakin tasolla esillä. Minun mielestäni on ihan hyvä, jos AB-konsepti olisi jäänyt pelien ja pehmolelujen tasolle, mutta purkat, kahvit, karkit, vaatteet sun muut nostavat ärsyttävyystasoa korkealle. Mutta kuitenkin se on osa Suomea eikä se haittaa. 
  • Metsät ja järvet: Näitä riittää. Itse tykkään järvimaisemasta hirveän paljon ja metsätkin on ihania, vaikken niissä eräilisikään. Suomen luonto yleisestikin on kaunista, kunhan osaa etsiä oikean paikan ;-)
  • Sisu: Piirsin Sisu-karkkien logon ja Tuntematon sotilas -kirjan kannessa esiintyvän silhuetin. Ne edustavat nyt sitä isänmaallisuutta ja suomalaista sisua, joita ilman sota Neuvostoliittoa vastaan ei ehkä olisi onnistunut niinkin pitkälle. 
  • Vuodenajat: Pienet tuherrukset yrittää kuvastaa neljää vuodenaikaa: talvea, kevättä, kesää ja syksyä. Vaikka nyt valittelenkin talven kylmyyttä, kevään loskaa ja kuraisuutta, kesän kuumuutta ja ötököitä ja syksyn sateisuutta ja alkavaa pimeyttä, olen silti iloinen, että meillä on selkeästi neljä erilaista vuodenaikaa. 
  • Sauna: Tarviiko tätä edes ylistää erikseen. Sauna <3
  • Salmiakki: Sveitsin reissulla tuli syötyä salmiakkia aika reippaasti, joten voin kertoa ettei ole varmempaa keinoa tuoda koti-Suomi mieleen kuin pala salmiakkia. 
  • Koti: Olin sitten missä tahansa, Suomi on aina koti. Vaikka valitan (,kuten suomalaisten perusluonteeseen kuuluu) mistä tahansa pikkuviasta, joka liittyy Suomeen. 

Onpa tämä postaus pallukkapainoitteinen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti